Toamna asta ne-am ocupat cu escapade de weekend în care am descoperit locuri family-friendly în România; locuri în care ne simțim bine de la mic la mare; în care ne relaxăm și ne distrăm în egală măsură. Împreună cu Alex, soțul meu, și cei trei copii de 6 ani, 4 ani și 11 luni, căutăm acele cazări-experiență, din care să ne încărcăm cu energie bună pentru o nouă săptămână plină în București.

Departe de agitație, la 1000m altitudine, la capătul unui drum forestier, ne aștepta o cabană tăcută. Aveam de mult timp Hadar Chalet pe listă și ne bucurăm că, în sfârșit, întâlnirea a avut loc.

A fost cu liniște, cu libertate, cu apropiere de natură și cu senzația că am intrat într-un spațiu intim, în care toți aveam același gând: să plecăm mai calmi decât am venit; mai conectați cu ai noștri; mai conectați cu natura.

Despre asta a fost acest weekend pentru noi, un weekend child-friendly în care copiii sunt liberi să exploreze, să stea în soare, să alerge în natură, să se joace liber sau cu părinții lor.

Timp pentru noi, poate cel mai valoros cadou pe care ni-l putem oferi. Timp cu adevărat liber, căci doar atunci înfloresc cele mai bune idei; atunci se nasc cele mai frumoase amintiri; atunci se scriu cele mai autentice povești.

Un timp cu voie bună, cu simplitate și cu recunoștința de a fi împreună.

De ce este potrivit Hadar Chalet pentru familii?

Sunt multe motive pentru care Hadar Chalet merită să se afle pe lista noastră de cazări family-friendly. Însă, mai presus de toate, este faptul că aici ne-am simțit în permanență într-o mare familie.

O familie dornică să ne ajute cu ce avem nevoie, să avem o experiență lină de la un capăt la altul, să fie frumos și bine și liniște.

De ce să vii cu familia la Hadar Chalet?

• Pentru că vei găsi aici compania potrivită – familii cu copii dornici să se cunoască și să se joace între ei;
  • Pentru mâncarea super gustoasă preparată proaspăt din ingrediente alese cu grijă;
  • Pentru joaca din livingul generos cu cărți și jocuri, îndată ce se lasă seara și oaspeții se reunesc;
  • Pentru și mai multă joacă în sala de jocuri, la locul de joacă dedicat copiilor sau pe terenul de sport;
  • Pentru apartamentele generoase cu șemineu, în care încăpem de la mic la mare;
  • Pentru senzația că ai ajuns în locul în care se întâmplă poveștile cu zâne, cu spiriduși și alte ființe supranaturale;
  • Pentru atmosfera de familie mare care se reunește în pădure la final de săptămână;
  • Pentru cina în tăcere și lumină de lumânare, întreruptă doar de chicotelile copiilor care se împrietenesc sub ochii noștri;
  • Pentru a-i putea lăsa pe cei mici liberi, dar în același timp în siguranță, în grădina uriașă de 30,000 de metri pătrați și în pădurile proprietății de 60 de hectare.

Cum se ajunge la Hadar Chalet

Am plecat în prima dimineață cu adevărat rece a toamnei, vineri pe la 9 dimineața, din București. Ploua des și mărunt, totul era ud și rece. Am luat cu noi deja clasicele gofre cu măr, pentru un super mic dejun rapid și delicios.

Drumul în valuri din jurul Urlațiului mi-a topit un pic dorul de mare :)). Dar, pe măsură ce urci mai mult, drumul devine mai bun și peisajul din ce în ce mai frumos; dealuri cafenii ce par de pluș, presărate cu scorțișoară, păduri roșii de la un capăt la altul, alternate cu grupuri de copaci goi goluți în fața frigului.

Pe măsură ce treci de sate și te apropii de zona barajului Siriu, ultimele mărturii de toamnă te înconjoară și totul în jur devine liniștit. Ultimul sat prin care trece drumul este Gura Siriului. De acolo, la granița dintre județele Brașov și Buzău, începe drumul forestier de 4km care duce către Hadar Chalet, pe care nici măcar nu ne-am întâlnit cu vreo altă mașină.

La întoarcere, am optat pentru un prânz târziu pe drum, așa că am mers pe varianta prin Ploiești, care e mai avantajoasă și din punct de vedere al infrastructurii.

Cum e atmosfera

Știți deja că adorăm locurile liniștite, în care ne rupem de ritmul nebun al săptămânii. Ei bine, asta am găsit aici, în mijlocul brazilor și pinilor. Liniște. Liniște din aceea crudă, în care dacă taci, poți desluși exact ritmul în care curge râul de lângă.

Am avut parte de o primire super călduroasă. La recepție am cunoscut-o pe Raluca, care ne-a invitat în livingul primitor și child-friendly să ne relaxăm până putem lua în primire camera (noi am ajuns pe la 13:00, iar cazarea se face începând cu ora 15:00). Am jucat câteva jocuri și am răsfoit o enciclopedie de științe și câteva reviste, până a fost gata camera.

Tot atunci i-am cunoscut și pe Mihai și pe Cosmin care ne-au îndrumat să ne alegem masa pe care o vom avea rezervată pe tot parcursul weekend-ului. Mi s-a părut o idee tare drăguță; copiii coborau mereu cu puțin înaintea noastră, să se spele pe mâini și să se ducă SINGURI la masa noastră.

Seara ni s-a părut și mai magic. Se aprinde focul din șemineul din living, din șemineele din cameră și afară se face foc de tabără – noi l-am prins sub jumătate de lună și sub cerul plin de stele.

Iar cina! Cina, oameni buni, are loc exclusiv la lumina lumânărilor, una dintre cele mai intime și gustoase de care am avut parte în ultima vreme.

Ce facilități există

Îmi place contrastul dintre cabana de lux exclusivistă – fostă cabană de vânătoare a lui Ceaușescu – și realitatea intimă de familie, unde copiii își găsesc locul din prima clipă.

Staff-ul ni s-a părut prietenos, implicat, atent. Și ce m-a uimit foarte tare este vechimea acestor oameni care vin să lucreze la Hadar de ani buni, weekend de weekend, adică sunt efectiv de-ai casei.

Ce facilități sunt disponibile la Hadar Chalet?

• 12 camere în cabana principală (care includ camere standard sau premium, suite, apartamente deluxe și un penthouse) două căsuțe zen.
  • piscină
  • masă de biliard
  • ping-pong
  • fussball
  • jocuri de societate
  • xbox și wii
  • living comun cu cărți și dvd-uri și board games pentru copii
  • loc de joacă
  • teren de fotbal, baschet, tenis cu nocturnă
  • șemineu în camere, fie cu gaz, fie cu lemne
  • băncuțe în natură
  • foc de tabără
  • conexiune wifi
  • căsuță în copac accesibilă pentru toată lumea – aici se pot organiza cine romantice
  • hambar pentru nunți
  • spațiu de relaxare la recepție
  • umbrarul cu mesteceni

Cum arată camerele

Când mă gândesc la weekendul petrecut la Hadar Chalet, îmi amintesc instant cât de fain ieșea soarele de după munte, la vreo oră după răsărit. Totul se scălda într-o lumină caldă și blândă, care se strecura printre ramurile pinului bătrân de la geam, până la noi pe terasă.

Noi am stat într-o suită family – potrivită pentru familii, compusă din living, dormitor și baie. În living se găsește și un șemineu cu gaz bioetanol, decorativ, pe care este atât de relaxant să îl privești!

Băieții și-au făcut culcuș în living, pe canapeaua extensibiă, iar noi, adulții, și Leila mică am dormit în dormitorul mare.

Ne-au plăcut mult și detaliile, tablourile cu păsări, covorul de lână cu motive tradiționale, dar și elementele moderne precum corpurile de iluminat, baia și dressing-ul încăpător de la intrare.

Cum este mâncarea

Ne-au plăcut foarte mult mâncarea, servirea, atmosfera. Toate mesele au fost deosebite.

Meniul este fix, însă poate fi adaptat în funcție de diete/restricții alimentare. Pentru copii există chiar și un mini meniu a-la-carte child-friendly din care pot alege.

Ajungând vineri chiar la ora prânzului, am găsit masa pregătită pentru noi. Am avut ciorbiță de legume, tochitură cu mămăliguță și o prăjitură cu morcov foarte puțin dulce exact cum ne place ca să o putem împărți cu cei mici. Am avut chiar și legume fierte pentru Leili.

Cina este pe principiul 3-course-dinner. Am început cu un starter de ghebe cu mămăligă coaptă, după care au urmat vită cu piure de țelină și morcov și tartă cu ciocolată și lime.

Micul dejun a fost suficient de generos, cu variante pentru toată lumea: zacuscă de ghebe, vinete, icre, omletă cu brânză sub formă de quiche, plăcintă cu brânză și bacon, brânzeturi, ouă fierte, legume proaspete, unt, dulceață, chiar clătite, toate făcute în casă.

Tot la micul dejun Mihai ne-a întrebat și dacă totul a fost în regulă în cameră și să stabilim meniul pentru ziua în curs.

La prânz am avut ciorbă de văcuță și pui în bacon cu mămăliguță, iar pentru cei mici paste cu sos de roșii, fără sare. Desertul a fost divin, o ciocolată de casă ca în copilărie, cu un touch modern.

Pentru cină ni s-a pregătit o salată de valeriană cu nucă, sfeclă și gorgonzola, porc cu piure cu pătrunjel și salată de varză și o prajitură cu mere ca un nor. Pentru că eu nu am vrut iar carne la cină, am cerut o variantă vegetariană și una fără sare pentru Lei și am primit alte opțiuni.

Ce activități poți face la fața locului

• plimbarea ghidată prin pădure cu Sebi, alături de care ne-am simțit grozav și am povestit despre diferențele dintre conifere, despre ce facem dacă vedem ursul, despre speciile de bufniță și de șarpe din România, despre urme de animale și o mulțime de alte subiecte care ne captivează.

Copiii s-au împrietenit și s-au jucat pe bușteni. Am avut onoarea să întâlnim și o salamandră și niște păianjeni cu picioare uriașe.

• focul de tabără
  • citit și jocuri de societate în living
  • loc de joacă cu leagăne, tobogan, groapă de nisip; am mai găsit pe pajiște și un leagăn pe buștean și o ramă foto cu care ne-am distrat un pic
  • sala de jocuri încălzită cu sobă
  • biking
  • climbing
  • picnic cu produsele locale
  • badminton, fotbal, baschet, tenis
  • traseu off-road cu mașini 4×4 într-un tur forest night safari – în compania lui Sebastian
  • cine romantice în natură sau în căsuța din copac

Ce activități poți face în zonă în afara Hadar Chalet

• plimbare pe Lacul Siriu
  • Viaductul Stânca Teherău
  • Belvedere Siriu
  • Rafting
  • Plimbare pe cal la una din fermele din apropierea proprietății
  • Cheile Buzăului
  • Cascada Pruncea (Cașoca)
  • Valea Zimbrilor – Rezervație de Zimbri
  • Pârtia de ski din Întorsura Buzăului
  • Cascada Urlătoare din Vama Buzăului
  • Traseu spre Vârful Ciucaș
  • O plimbare în orașul Brașov aflat la o oră și un sfert

Ce zic copiii

Dacă îi întrebați pe băieți, ei vor zice cam același lucru, mai ales dacă și aud ce zice celălalt.

Că le-a plăcut să se joace în sala cu fussball, ping-pong și biliard, dar mai ales fotbal pe terenul de afară.

Să se cațere pe bușteni împreună cu ceilalți copii sau să inventeze jocuri prin cabană, ca și când ar fi fost prieteni de o viață.

Să găsească salamandre și păianjeni ciudați cu picioare foarte lungi și subțiri și să se minuneze de bruma crocantă de peste iarbă.

Să alerge prin curtea imensă și să se dea în leagăn, să mănânce clătite duminică dimineață, de parcă am fi la noi în bucătărie, dar, mai ales să privească focul în negrul nopții cum transformă lemnul în licurici din jar care dansează spre stele.

Leili nu ne-ar răspunde ea prea multe la întrebare, dar ar râde și s-ar cuibări la pieptul meu căutând câinele și păsările cu privirea și cântând pe limba ei ce bine ar fi să mai venim o dată.

Bine de știut

• să aduci scutece & co, primul magazin se află la mai mult de 45 de minute distanță;
  • la Hadar Chalet meniul este predefinit, ținându-se cont de restricții alimentare sau alte preferințe;
  • în cameră se poate adăuga pătuț pentru bebeluși, iar din 2023 din 2023 vor avea chiar și tacâmuri și farfurii speciale și accesorii pentru baie;
  • camera se preia la ora 15:00 și se predă la ora 11:00;
  • există posibilitatea de a merge într-o drumeție de două ore chiar de la cazare – cu Sebastian, ghid montan autorizat, talentat și dedicat;
  • tot cu Sebastian puteți merge în excursii cu kayacul pe lacul Siriu (recomand să luați cu voi și veste de salvare, just in case);
  • nu se fumează în spațiile interioare, ci doar în locurile special amenajate;
  • există parcare la proprietate;
  • pentru jocuri/sporturi se pot împrumuta echipamente direct de la recepție;
  • în camere se poate face focul în șeminee;
  • proprietatea este înconjurată de gard electric pentru protecția împotriva animalelor sălbatice. Când poarta este închisă, se folosește doar mânerul de plastic pentru a deschide;
  • semnalul la telefon nu există. Se poate folosi Wi-Fi prin satelit – fiecare oaspete are acces la maxim 1gb/zi;
  • sejururi individuale se pot face aici în weekend, de sărbători și 10 săptămâni vara – când este deschis și în timpul săptămânii. Uneori Hadar Chalet este deschis special și cu ocazia vacanțelor școlare din timpul anului – detaliile sunt publicate mereu pe site;
  • de-a lungul anului se organizează 2 sau 3 weekend-uri doar pentru adulți, pentru a-i putea asigura pe cei care doresc să se relaxeze în doi că vor avea liniștea pe care o caută. De obicei acestea se organizează de Valentine’s Day si Dragobete și încă un astfel de weekend are loc în toamnă;
  • bebelușii pot beneficia de scaune de masă și pătuțuri extra;
  • plata se face în numerar sau prin online banking, nu se poate instala POS;
  • toate sistemele Hadar Chalet sunt independente de sistemul național, ceea ce înseamnă că energia electrică provine de la generator, iar buna funcționare a canalizăriilor de alegerile oaspeților;
  • nu este permis accesul cu alimente și băuturi din exterior, cu excepția alimentelor speciale pentru cei mici sau pentru cei cu regimuri speciale;
  • puteți să vă organizați o nuntă de poveste în hambarul elegant de la Hadar Chalet;
  • luați cu voi îmbrăcăminte în straturi, e sus și e mai frig, mai ales seara și dimineața;

Ce ni s-a părut unic la Hadar Chalet

Dacă mă întrebați pe mine, aș veni oricând aici să ascult liniștea, în mijlocul pădurii, lângă focul de tabără care trosnește strașnic în frigul de noiembrie.

mă plimb prin pădurea cu pini până la cer și să pun întrebări despre păsări și urși la care să mi se răspundă cu interes și pasiune.

Să caut cu privirea din foișorul de mesteacăn sau de pe terasa căsuței din copac primele raze de soare ale dimineții și să privesc copiii fericiți.

Să îmi savurez băutura de dimineață sub brazii sprinteni, cu picioarele strivind bruma de peste iarba încă verde.

Dar, ne-am întoarce cu toții, în special, pentru câteva detalii:

• Liniștea în care este așezată cabana, remote și departe de orice așezare și oamenii calzi, blânzi, atenți
  • Atmosfera de la cina, cu muzică chill indie și exclusiv la lumina lumanarilor
  • Mâncarea super delicioasă și de bun gust, din bucătăria românească reinventată, gătită de doamna Petruța, bucătăreasă la Hadar de 18 ani;
  • Focurile care sunt peste tot, dar mai ales cel de tabără;
  • Tura din pădure super informativă, o discuție care ne-a făcut o reală plăcere.

Eu pot să spun că de abia aștept următoarea vizită la Hadar, mai ales pentru că din decembrie, Hadar Chalet își propune să se transforme în HADAR The Forest Retreat. Ce înseamnă asta? Înseamnă că vor exista activități și zone dedicate relaxării și introspecției, petrecerii timpului în mijlocul pădurii și activități de sport și mișcare, astfel încât toată lumea să se întoarcă în oraș super relaxată și plină de creativitate. Can’t wait!

Cum faci o rezervare la Hadar Chalet

Când la Hadar Chalet nu au loc evenimente private, cabana se transformă în cel mai prietenos chalet cu activități pentru toată familia. Pe site-ul Hadar Chalet puteți rezerva o cameră din cele 14 aflate în corpul principal sau una dintre cele două căsuțe Zen.

Acest articol a fost realizat în colaborare cu Hadar Chalet, parte din seria “Family-friendly în România”.

Dacă ți-a plăcut acest articol, poți susține pagina Momadica distribuind articolul, dând like paginii de Facebook şi/abonându-te la newsletter-ul blogului pentru a fi la curent cu ultimele articole și pentru a primi materiale speciale. Mă găsești și pe Instagram.

Iar dacă ești pasionat de comunități, te aștept în grupul meu de educație prin călătorii și călătorii long-term– Worldschoolers România și pentru sfaturi de călătorie în familie – în Grupul familiilor călătoare.